Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 202 334 topran

Pasek klinowy wielorowkowy 202 334 TOPRAN

202 334 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN
 

    Ocena:
numery handlowe:

21,36 x 1900, 6PK x 1900

numer części:

202 334

producent:

TOPRAN

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Urządzenia napędzane agregat napędzany: kompresor klimatyzacji
Urządzenia napędzane agregat napędzany: pompa wspomagania układu kierowniczego
Szerokość [mm] 21,4
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1903
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 202 334 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (6PK1903) pasuje do: FORD ESCORT V, FIESTA III, ORION III; OPEL ASTRA F, ASTRA F/KOMBI, ASTRA J, ASTRA J GTC, CALIBRA A, INSIGNIA A, INSIGNIA A COUNTRY, OMEGA B 1.6-3.2 09.88-10.18
numery OEM:
FORD      1 011 698
FORD      928X6C301C1B
FORD      EJ6K1900
OPEL      13 40 272
OPEL      13 40 614
OPEL      13 40 625
OPEL      13 40 647
OPEL      13 40 742
VAUXHALL      09118618
VAUXHALL      55562866
VAUXHALL      90409782
VAUXHALL      90500228
VAUXHALL      90502734

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 202 334 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.