Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340611001900 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340611001900 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

6K1900

numer części:

340611001900

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858556945

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001900 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
FORD      01072317
FORD      1068252
FORD      6200265
FORD      7310609
FORD      95WF6C301CA
FORD      95WF6C301HA
OPEL      1340272
OPEL      1340273
OPEL      1340608
OPEL      1340614
OPEL      1340625
OPEL      1340647
OPEL      1340663
OPEL      1340742
OPEL      24413292
OPEL      24452030
OPEL      55354680
OPEL      90409782
OPEL      90466524
OPEL      90502734
OPEL      9129468
OPEL      93181718
SAAB      4575528
SAAB      5340534
TOYOTA      9091602555
VAUXHALL      1340272
VAUXHALL      1340625
VAUXHALL      90409782
VAUXHALL      90466524

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001900 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.