Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 6PK2080 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 6PK2080 GOODYEAR

 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK2078, 6PK2079, 6PK2080, 6PK2081, 6PK2082

numer części:

6PK2080

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:2080
Szerokość [mm]:21,4
Ilość żeber:6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK2080 GOODYEAR

numery OEM:
BMW      11 28 7 786 075
BMW      11287786075
CHRYSLER      4612 829
CHRYSLER      4612829
CHRYSLER      5037 542AA
CHRYSLER      5037542AA
CHRYSLER      5281 140
CHRYSLER      5281140
FORD      1013202
FORD      3023801
FORD      3707248
FORD      3935008
FORD      4160169
FORD      4335876
FORD      4576608
FORD      4600280
FORD      6811351
FORD      93BB6C301BD
FORD      93BB6C301BE
FORD      XS2E8620HA
FORD      XS2Z8620HA
MAZDA      AJ03-15-908
MAZDA      AJ03-15-908A
MAZDA      AJ03-15-908B
MAZDA      AJ0315908
MAZDA      AJ0315908A
MAZDA      AJ52-15-908
MAZDA      AJ5215908
MERCEDES-BENZ      0089972192
MERCEDES-BENZ      0089973792
MERCEDES-BENZ      0109974892
MERCEDES-BENZ      0109978092
MERCEDES-BENZ      0129974292
MERCEDES-BENZ      0139972592
MERCEDES-BENZ      0149970892
MERCEDES-BENZ      109974892
MERCEDES-BENZ      129974292
MERCEDES-BENZ      139972592
MERCEDES-BENZ      89972192
VOLKSWAGEN      074903137AP
VOLKSWAGEN      074903137AS
VOLKSWAGEN      074903137BA
JEEP      5037 542AA
JEEP      5037542AA
JEEP      53001 120
JEEP      53001120
JEEP      53013 676AB
JEEP      53013676AB

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 6PK2080 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.