Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1062080 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1062080 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1062080 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J1062080

Długość [mm]:2083
Ilość żeber:6

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1062080 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
BMW      11287786075
FORD      1013202
FORD      4160169
FORD      6811351
FORD      93BB6C301BD
FORD      93BB6C301BE
FORD      XS2E8620HB
MAZDA      AJ03-15-908
MAZDA      AJ03-15-908A
MAZDA      AJ03-15-908B
MAZDA      AJ0315908
MAZDA      AJ52-15-908
MAZDA      AJ5215908
MERCEDES-BENZ      0089972192
MERCEDES-BENZ      0089973792
MERCEDES-BENZ      0109974892
MERCEDES-BENZ      0119971492
MERCEDES-BENZ      22035575
MERCEDES-BENZ      A0089972192
MERCEDES-BENZ      A0089973792
MERCEDES-BENZ      A0109974892
MERCEDES-BENZ      A019971492
MERCEDES-BENZ      A22035575
NISSAN      11720-3HD0A
VOLKSWAGEN      074903137BA
LAND ROVER      1316644
LAND ROVER      PQS500081

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1062080 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.