Materiał wirnika pompy wody | Żeliwo |
Tryb pracy | mechaniczne |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym pompy wodnej |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez pokrywy |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem zębatym |
nr EAN | 8032747262924 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna PA420A GRAF
166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO
75, 45 I, 25 I, 75 I Tourer, STREETWISE, CITYROVER, 25 COMMERCE
COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC
VOYAGER IV, 300M, NEON II, PT CRUISER, SEBRING, CROSSFIRE, 300C
60562567, 60564004
GWP2162
7072641, V94DD8501AA
4720429
ALFA ROMEO | 60562567 | |
ALFA ROMEO | 60564004 | |
CHRYSLER | 4720429 | |
FORD | 7072641 | |
FORD | V94DD8501AA | |
ROVER | GWP2162 |
Zastosowanie Pompa wodna PA420A GRAF w samochodach:
Opinie Klientów o Pompa wodna PA420A GRAF:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.