Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa Opel COMBO Nadwozie pełne/minivan (X12) 1.3 CDTI (B05) (2016.03-???) 95km » 8AM 355 503-081 hella
wybrany samochód: 
Opel Combo Nadwozie Pełne/minivan (x12) 1.3 Cdti (b05) (2016.03-???) 95km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pompa hamulcowa 8AM 355 503-081 HELLA

8AM 355 503-081 Pompa hamulcowa HELLA
 

    Ocena:
numery handlowe:

AM0308

numer części:

8AM 355 503-081

producent:

HELLA

Status produktu: Normalny
otwór Ø [mm]23,81
Gwintowana złączkaM12 x 1 (x2)
MateriałAluminium
Techniczny numer informacyjnyAM0308
nr EAN4082300440157

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 8AM 355 503-081 HELLA

numery OEM:
OPEL      558128
OPEL      93177767
VAUXHALL      93177767
CHEVROLET      93177767
zamienniki:

Zastosowanie Pompa hamulcowa 8AM 355 503-081 HELLA w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.