Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » bęben hamulcowy » 8DT 355 300-161 hella

Bęben hamulcowy 8DT 355 300-161 HELLA

8DT 355 300-161 Bęben hamulcowy HELLA
hella 8DT 355 300-161
Bęben hamulcowy 8DT 355 300-161
8DT 355 300-161
 

    Ocena:
numery handlowe:

61007

numer części:

8DT 355 300-161

producent:

HELLA

Średnica bębna hamulcowego 180
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] 44
Śr. zewn. bębna ham. [mm] 216
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] 76
Wzór otworów/Ilość otworów 04/04
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] 181
Średnica otworu centrującego [mm] 50,2
Ciężar [kg] 4,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem mocującym koła
Techniczny numer informacyjny 61007
nr EAN 4082300390087

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 8DT 355 300-161 HELLA

numery OEM:
FORD      1045392
FORD      1045654
FORD      3052385
FORD      4034886
FORD      6176743
FORD      6492327
FORD      6560026
FORD      6920710
FORD      7296356
FORD      89FB1113AD
FORD      96FB1113AB
FORD      97FB1113AA
FORD      97FB1113BA
FORD      98FB1113AA

Zastosowanie Bęben hamulcowy 8DT 355 300-161 HELLA w samochodach:

Bęben hamulcowy

Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.

Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.

Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..

Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.