Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » bęben hamulcowy » 300 489 topran

Bęben hamulcowy 300 489 TOPRAN

300 489 Bęben hamulcowy TOPRAN
99.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

300 489

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś tylna
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 180
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] 76
Felga, ilość otworów 4
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Zamiana tylko w parach 

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 300 489 TOPRAN

7 296 356 Bęben hamulcowy L/P VW Polo, Golf, Jetta, Vento, Passat, Seat Ibiza II/III, Cordoba

Bęben hamulcowy 300 489 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Bęben hamulcowy 300 489 producenta TOPRAN

FORD

6560026, 6920710, 7296356, 89FB11113AD, 89FB1113AE, 96FB1113AB

numery OEM:
FORD      6 560 026
FORD      6 920 710
FORD      7 296 356
FORD      89FB11113AD
FORD      89FB1113AE
FORD      96FB1113AB
zamienniki:
50 90 5670
brak
SWAG Autoteile GmbH
36-0024
brak
KAGER
36-0044
brak
KAGER
18-0276
brak
METELLI CIFAM
18-0292
brak
METELLI CIFAM
18-0276K
brak
METELLI CIFAM
18-0292K
brak
METELLI CIFAM
700-292
brak
METELLI CIFAM
700-292K
brak
METELLI CIFAM
252526
brak
NK
252539
brak
NK
1825252539
brak
SBS
250.1757.00
brak
ZIMMERMANN
7D0054
brak
KAWE
7D0540
brak
KAWE
7D0543
brak
KAWE
NDR 006
brak
NATIONAL
NDR 230
brak
NATIONAL
7043.00
brak
REMSA

Zastosowanie Bęben hamulcowy 300 489 TOPRAN w samochodach:

Bęben hamulcowy

Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.

Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.

Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..

Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.