Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » bęben hamulcowy » 8DT 355 300-651 hella

Bęben hamulcowy 8DT 355 300-651 HELLA

8DT 355 300-651 Bęben hamulcowy HELLA
hella 8DT 355 300-651
Bęben hamulcowy 8DT 355 300-651
8DT 355 300-651
 

    Ocena:
numery handlowe:

61272

numer części:

8DT 355 300-651

producent:

HELLA

Średnica bębna hamulcowego 228,3
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] 48
Śr. zewn. bębna ham. [mm] 269
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] 61
Wzór otworów/Ilość otworów 04/09
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] 230
Średnica otworu centrującego [mm] 60
Ciężar [kg] 5,6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Techniczny numer informacyjny 61272
nr EAN 4082300390575

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 8DT 355 300-651 HELLA

numery OEM:
FIAT      51901443
FIAT      51901444
FIAT      55703043
FIAT      55704058
OPEL      13423796
OPEL      55701380
OPEL      55704058
OPEL      568000
OPEL      568003
OPEL      568270
VAUXHALL      13423796
VAUXHALL      13423797
VAUXHALL      55701380
VAUXHALL      55704058
VAUXHALL      568000
VAUXHALL      568003
VAUXHALL      568270

Zastosowanie Bęben hamulcowy 8DT 355 300-651 HELLA w samochodach:

Bęben hamulcowy

Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.

Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.

Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..

Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.