Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » elektryka » alternator i pojedyncze części » alternator » 8EL 012 427-481 hella

Alternator 8EL 012 427-481 HELLA

8EL 012 427-481 Alternator HELLA
hella 8EL 012 427-481
Alternator 8EL 012 427-481
8EL 012 427-481

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

CA861IR

numer części:

8EL 012 427-481

producent:

HELLA

Nowa część bez depozytu 
Napięcie [V] 14
Prąd ładowania alternatora [A] 70
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Ø koła pasowego [mm] 49,5
Liczba rowków 6
niewymagany zwrot starej części 
nr EAN 4082300498172

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Alternator 8EL 012 427-481 HELLA

Alternator (14V, 70A) pasuje do: OPEL ASTRA F, ASTRA F CLASSIC, CALIBRA A, COMBO/MINIVAN, CORSA B, CORSA B/HATCHBACK, OMEGA B, TIGRA, VECTRA A, VECTRA B 1.2-2.2 04.88-01.05
numery OEM:
OPEL      12 04 108
OPEL      34 93 848
OPEL      62 04 003
OPEL      62 04 008
OPEL      90443760
OPEL      90443930
VAUXHALL      12 04 108
VAUXHALL      34 93 848
VAUXHALL      62 04 003
VAUXHALL      62 04 008
VAUXHALL      90443760
VAUXHALL      90443930
zamienniki:
0 124 225 028
brak
BOSCH
8EL 731 722-001
brak
HELLA
V40-13-38600
brak
VEMO
436684
brak
VALEO
10479947
brak
DELCO REMY AUTOMOTIVE EUROPE
746810
brak
VALEO
839091
brak
VALEO

Zastosowanie Alternator 8EL 012 427-481 HELLA w samochodach:

Alternator samochodowy


Alternator to nic innego jak trójfazowa (najczęściej) prądnica prądu przemiennego. Jego głównym elementem jest nieruchomy stojan w formie izolowanej ramki z trzema uzwojeniami, rozłożonymi co 120 stopni na jego obwodzie. Wirnik to tak naprawdę elektromagnes zasilany szczotkami oraz pierścieniami ślizgowymi. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego następuje indukcja prądu o przebiegu sinusoidalnym.

Do najpowszechniej występujących awarii alternatora zaliczyć można zużywające się łożyska i szczotki. Problemy stwarza również mostek diodowy, wirnik oraz regulator napięcia, stojan i uzwojenie (przepala się). W tym przypadku akumulator może ulec uszkodzeniu, co w efekcie uniemożliwi uruchomienie auta.

Objawy, które mogą wskazywać na usterkę alternatora to: przyspieszone rozładowywanie akumulatora, zbyt niskie napięcie podawane do baterii, świecąca ciągle lub migająca sporadycznie kontrolka ładowania, światła świecące niejednostajnie (żarówki szybko przepalają się), kontrolka ładowania nie zapala się w momencie włączenia zapłonu (bez uruchamiania silnika), hałasy dochodzące z silnika, przybierające na sile podczas zwiększania obrotów