Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » kompresor klimatyzacji » 8FK 351 109-761 hella

Kompresor, klimatyzacja 8FK 351 109-761 HELLA

8FK 351 109-761 Kompresor, klimatyzacja HELLA
hella 8FK 351 109-761
Kompresor, klimatyzacja 8FK 351 109-761
8FK 351 109-761
hella 8FK 351 109-761 Kompresor, klimatyzacja
 

    Ocena:
numer części:

8FK 351 109-761

producent:

HELLA

Ograniczenia producenta Valeo
ID kompresora DKS-17CH
Ilość żeber 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Czynnik chłodniczy R 134a
Olej do sprężarki PAG 100
Ø koła pasowego [mm] 119
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
Technika połączeń PAD
Napięcie znamionowe [V] 12
nr EAN 4045621370459

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Kompresor, klimatyzacja 8FK 351 109-761 HELLA

SPRĘŻARKA KLIM HELLA/MAHLE 70817378/8FK351109761 VOLVO S60 02-10
numery OEM:
VOLVO      8 600 889
VOLVO      8 601 633
VOLVO      8 602 278
VOLVO      8 602 621
VOLVO      8 684 286
VOLVO      9 166 103
VOLVO      9 171 996

Zastosowanie Kompresor, klimatyzacja 8FK 351 109-761 HELLA w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 8FK 351 109-761

Kompresor klimatyzacji


Kompresor, będący pewnego rodzaju pompą ssąco-tłoczącą jest najdroższym elementem całego układu klimatyzacji. Ta bardzo precyzyjna, mechaniczna część napędza jej działanie. Ważne jest stałe kontrolowanie stanu oleju w sprężarce i uzupełnianie go do właściwego poziomu. Należycie nasmarowany kompresor będzie działał bez zarzutu.
W obecnych autach występują sprężarki tłokowe o stałym lub zmiennym skoku tłoka.

Najnowszym rozwiązaniem jest wyposażenie kompresora w sprzęgło zrywalne, sterowane przez elektrozawór.
Sprężarka to najbardziej zaawansowany i skomplikowany element układu. Poddawany jest ogromnym obciążeniom, w związku z czym ulega zużyciu i jest podatny na awarie. Najczęściej pojawiającą się awarią jest zatarcie sprężarki spowodowane zbyt małą ilością czynnika chłodzącego lub niewystarczającej ilości oleju.

Niemałe znaczenie ma również obecność w czynniku chłodzącym wody.
Przyczyną awarii może być również obecność zbyt dużej ilości czynnika, przegrzewanie sprężarki, uszkodzenie paska klinowego lub zapchanie zaworu rozprężnego.