Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » klimatyzacja » kompresor klimatyzacji » 8FK 351 119-271 hella

Kompresor, klimatyzacja, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8FK 351 119-271 HELLA

8FK 351 119-271 Kompresor, klimatyzacja, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** HELLA
 

    Ocena:
numer części:

8FK 351 119-271

producent:

HELLA

Ograniczenia producenta Sanden
ID kompresora SD7H15
Ilość żeber 8
dla numeru OE 8 142 555
Czynnik chłodniczy R 134a
Olej do sprężarki PAG 46
Ø koła pasowego [mm] 132
Koła pasowe z kołem pasowym wielorowkowym
ID głowicy cylindra (sprężarka) KF
Napięcie znamionowe [V] 24
nr EAN 4045621329723

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Kompresor, klimatyzacja, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8FK 351 119-271 HELLA

numery OEM:
VOLVO      8 142 555
zamienniki:
38409
brak
FEBI BILSTEIN
8FK 351 119-771
brak
HELLA

Zastosowanie Kompresor, klimatyzacja, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8FK 351 119-271 HELLA w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 8FK 351 119-271

Kompresor klimatyzacji


Kompresor, będący pewnego rodzaju pompą ssąco-tłoczącą jest najdroższym elementem całego układu klimatyzacji. Ta bardzo precyzyjna, mechaniczna część napędza jej działanie. Ważne jest stałe kontrolowanie stanu oleju w sprężarce i uzupełnianie go do właściwego poziomu. Należycie nasmarowany kompresor będzie działał bez zarzutu.
W obecnych autach występują sprężarki tłokowe o stałym lub zmiennym skoku tłoka.

Najnowszym rozwiązaniem jest wyposażenie kompresora w sprzęgło zrywalne, sterowane przez elektrozawór.
Sprężarka to najbardziej zaawansowany i skomplikowany element układu. Poddawany jest ogromnym obciążeniom, w związku z czym ulega zużyciu i jest podatny na awarie. Najczęściej pojawiającą się awarią jest zatarcie sprężarki spowodowane zbyt małą ilością czynnika chłodzącego lub niewystarczającej ilości oleju.

Niemałe znaczenie ma również obecność w czynniku chłodzącym wody.
Przyczyną awarii może być również obecność zbyt dużej ilości czynnika, przegrzewanie sprężarki, uszkodzenie paska klinowego lub zapchanie zaworu rozprężnego.