Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 8MV 376 732-011 hella

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 732-011 HELLA

8MV 376 732-011 Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** HELLA
hella 8MV 376 732-011
Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 732-011
8MV 376 732-011

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8MV 376 732-011

producent:

HELLA

Średnica [mm] 138
Koła pasowe z kołem pasowym
nr EAN 4045621196257

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 732-011 HELLA

numery OEM:
AUDI      06B 121 347
SKODA      06B 121 347
VOLKSWAGEN      06B 121 347

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 732-011 HELLA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.