Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » V15-04-2101-1 vemo

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V15-04-2101-1 VEMO

V15-04-2101-1 Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality VEMO
254.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek
3 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

V15-04-2101-1

producent:

VEMO

Wysokość [mm] 56
Tryb pracy termiczny
Ciężar [kg] 0,738
nr EAN 4046001281884

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V15-04-2101-1 VEMO

Sprzęgło wentylatora chłodnicy pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A4 B7, A6 C5, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 1.6-2.3 11.94-06.08

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V15-04-2101-1 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V15-04-2101-1 producenta VEMO

AUDI

058121347, 058121350, 06B121347, 077121302D, 077121302E, 58121347, 58121350, 6B121347, 77121302D, 77121302E

VOLKSWAGEN

058121347, 058121350, 06B121347, 58121347, 58121350, 6B121347

FORD

058121350, 6083937, 79VB8A616BB

SEAT

058121350, 077121302D, 077121302E, 58121350, 77121302D, 77121302E

SKODA

058121347, 058121350, 06B121347, 077121302D, 077121302E, 58121347, 58121350, 6B121347, 77121302D, 77121302E

numery OEM:
AUDI      058 121 347
AUDI      058 121 350
AUDI      06B 121 347
AUDI      077 121 302 D
AUDI      077 121 302 E
AUDI      58 121 347
AUDI      58 121 350
AUDI      58121350
AUDI      6B 121 347
AUDI      6B121347
AUDI      77 121 302 D
AUDI      77 121 302 E
FORD      058121350
FORD      6 083 937
FORD      79VB8A616BB
SEAT      058 121 350
SEAT      077 121 302 D
SEAT      077 121 302 E
SEAT      58 121 350
SEAT      77121302D
SEAT      77121302E
SKODA      058 121 347
SKODA      058 121 350
SKODA      06B 121 347
SKODA      077 121 302 D
SKODA      077 121 302 E
SKODA      58 121 347
SKODA      58 121 350
SKODA      58121350
SKODA      6B 121 347
SKODA      77121302D
SKODA      77121302E
VOLKSWAGEN      058 121 347
VOLKSWAGEN      058 121 350
VOLKSWAGEN      058121350
VOLKSWAGEN      06B 121 347
VOLKSWAGEN      58 121 347
VOLKSWAGEN      58 121 350
VOLKSWAGEN      58121350
VOLKSWAGEN      6B 121 347
VOLKSWAGEN      6B121347
VAG      058 121 350
VAG      058121350
VAG      06B 120 000
VAG      06B 121 347
VAG      58 121 350
VAG      58121350
VAG      6B 120 000
VAG      6B 121 347

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, Original VEMO Quality V15-04-2101-1 VEMO w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.