Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 8MV 376 732-231 hella

Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 732-231 HELLA

8MV 376 732-231 Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** HELLA
hella 8MV 376 732-231
Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 732-231
8MV 376 732-231
hella 8MV 376 732-231 Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE ***

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

8MV 376 732-231

producent:

HELLA

Ilość otworów gwintowanych 4
Średnica [mm] 138
Wersja produced by BEHR
nr EAN 4045621195946

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 732-231 HELLA

SPRZĘGŁO WISKOTYCZNE HELLA/MAHLE 70819461/8MV376732231 BEZ WENTYLATORA BMW 3 E30,E36,5 E34,E39
numery OEM:
BMW      1 310 520
BMW      1 706 619
BMW      1 719 266
BMW      1 723 027
BMW      1 723 918
BMW      1 723 919
BMW      1 723 921
BMW      1 740 962
BMW      11 52 1 310 520
BMW      11 52 1 706 619
BMW      11 52 1 719 266
BMW      11 52 1 723 027
BMW      11 52 1 723 918
BMW      11 52 1 723 919
BMW      11 52 1 723 921
BMW      11 52 1 740 962
BMW      11 52 9 055 969
BMW      11521289120
BMW      11521719042
BMW      11521723920
BMW      9 055 969

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia, BEHR HELLA SERVICE *** PREMIUM LINE *** 8MV 376 732-231 HELLA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.