Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1040675 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1040675 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1040675 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

4PK675

numer części:

J1040675

Długość [mm] 675
Ilość żeber 4
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416200039

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1040675 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
ALFA ROMEO      46770211
ALFA ROMEO      60566058
ALFA ROMEO      71718718
FIAT      46429443
FIAT      46751200
FIAT      46770210
FIAT      46770211
FIAT      60566058
FIAT      71718718
FIAT      7704978
LANCIA      46429443
LANCIA      46770210
LANCIA      46770211
LANCIA      60566058
LANCIA      71718718
LANCIA      7704978
HYUNDAI      97713-02000
HYUNDAI      97713-02000AT
KIA      97713-02000

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1040675 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.