Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1045005 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1045005 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1045005 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

4PK763, 4PK765

numer części:

J1045005

Ilość żeber 4
Długość [mm] 765
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416001384

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1045005 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
HONDA      31110-P73-506
HONDA      31110-P73-508
HONDA      31110-P73-A01
MITSUBISHI      1340A065
MITSUBISHI      MD180574
MITSUBISHI      MD183554
MITSUBISHI      MD183556
MITSUBISHI      MD192808
NISSAN      11950-41B00
NISSAN      11950-41B01
NISSAN      11950-41B02
NISSAN      11950-4F105
NISSAN      11950-5F600
NISSAN      A1950-41B02
OPEL      47 10 920
OPEL      93196419
SUZUKI      95141-51K00
SUZUKI      95141-51K00-000
SUZUKI      95141-60B50
SUZUKI      95141-60B50-000
SUZUKI      95141-67H00
SUZUKI      95141-67H00-000
SUZUKI      95141-67H10-000
VAUXHALL      47 10 920
VAUXHALL      93196419
HYUNDAI      25212-02500
HYUNDAI      25212-02500AT
KIA      25212-02500
PROTON      MD180574
PROTON      MD183556

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1045005 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.