Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 763 K 4 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 763 K 4 HUTCHINSON

763 K 4 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

763K4

numer części:

763 K 4

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 763
Ilość żeber 4
nr EAN 3159750626620

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 763 K 4 HUTCHINSON

numery OEM:
ALFA ROMEO      60575209
ALFA ROMEO      60808219
ALFA ROMEO      60809019
CHRYSLER      4298096
FIAT      60575209
HONDA      31110-P73-506
HONDA      31110-P73-508
HONDA      31110-P73-A01
HONDA      31110PR50030
LANCIA      60575209
LANCIA      60808219
MITSUBISHI      MD180574
MITSUBISHI      MD192808
NISSAN      11950-41B00
NISSAN      11950-41B01
NISSAN      11950-41B02
NISSAN      11950-4F105
NISSAN      11950-5F600
NISSAN      A1950-41B02
OPEL      4710920
ROVER      GFB80760
SUZUKI      95141-51K00
SUZUKI      95141-60B50
SUZUKI      95141-67H00
VAUXHALL      93196419
PROTON      MD180574
PROTON      MD183556

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 763 K 4 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 763 K 4 HUTCHINSON:

2019-12-17
 5/5
Ok
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.