Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1050925 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1050925 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1050925 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

5PK920, 5PK925

numer części:

J1050925

Długość [mm] 925
Ilość żeber 5
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416177614

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1050925 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
HONDA      31110-PH0-003
MITSUBISHI      MD180106
MITSUBISHI      MD197722
TOYOTA      90916-02278
TOYOTA      90916-02279
TOYOTA      99365-00910
TOYOTA      99365-00920
TOYOTA      99365-00920-83
TOYOTA      99365-00930
TOYOTA      99365-20910
TOYOTA      99365-20910-8P
TOYOTA      99365-20920
TOYOTA      99365-20920-8P
TOYOTA      99365-50920
TOYOTA      99365-50930
TOYOTA      99365-80910
TOYOTA      99365-80920
TOYOTA      99365-90910
TOYOTA      99365-90920
HYUNDAI      25212-04100
KIA      25212-04100

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1050925 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.