Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1052000 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1052000 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1052000 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

5PK975

numer części:

J1052000

Ilość żeber 5
Długość [mm] 975
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416001711

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1052000 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
ALFA ROMEO      60808793
ALFA ROMEO      71719407
AUDI      07L 903 137 T
FIAT      71739911
MAZDA      F802-15-907
MAZDA      F802-15-907A
MAZDA      F802-15-907A9F
MAZDA      F802-15-907X
OPEL      13 40 724
OPEL      90299503
SUZUKI      17521-61MA0
SUZUKI      17521-61MA0-000
TOYOTA      90048-31005
TOYOTA      90080-91050
TOYOTA      90080-91055
TOYOTA      99363-00970
TOYOTA      99365-00970
TOYOTA      99365-00980
TOYOTA      99365-10970
TOYOTA      99365-20970
TOYOTA      99365-20970-83
TOYOTA      99365-20970-8P
TOYOTA      99365-50970
TOYOTA      99365-80970
VAUXHALL      13 40 724
VAUXHALL      90299503
CHEVROLET      95990233
CHEVROLET      96144933

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1052000 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.