Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 5PK0975 goodyear

Pasek klinowy wielorowkowy 5PK0975 GOODYEAR

 

    Ocena:
numer części:

5PK0975

producent:

GOODYEAR

Długość [mm]:975
Szerokość [mm]:17,8
Ilość żeber:5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 5PK0975 GOODYEAR

numery OEM:
ALFA ROMEO      0060808793
ALFA ROMEO      60808793
ALFA ROMEO      7706132
BMW      11 28 1 736 759
BMW      11 28 1 736 988
BMW      11 28 7 833 266
BMW      11281736759
BMW      11281736988
BMW      11287833266
CITROËN      93501082
CITROËN      93502642
DAIHATSU      90048-31005
DAIHATSU      9004831005
DAIHATSU      9004831500
FIAT      46413020
FIAT      46770222
FIAT      71719407
FIAT      71739911
FIAT      7706132
JAGUAR      EBC11306
JAGUAR      NBD3700BA
LANCIA      7706132
MAZDA      F80215907A
MITSUBISHI      MD357086
MITSUBISHI      MD363460
OPEL      1340724
OPEL      90299503
PEUGEOT      5750-79
PEUGEOT      575079
TOYOTA      90080-91050
TOYOTA      90080-91055
TOYOTA      9008091050
TOYOTA      9008091055
TOYOTA      90916-02303
TOYOTA      9091602303
TOYOTA      99365-00970
TOYOTA      99365-00980
TOYOTA      99365-10970
TOYOTA      99365-20970
TOYOTA      99365-20980
TOYOTA      99365-50960
TOYOTA      99365-50970
TOYOTA      99365-60970
TOYOTA      99365-70980
TOYOTA      99365-80970
TOYOTA      9936500970
TOYOTA      9936500980
TOYOTA      9936510970
TOYOTA      9936520970
TOYOTA      9936520980
TOYOTA      9936550960
TOYOTA      9936550970
TOYOTA      9936560970
TOYOTA      9936570980
TOYOTA      9936580970
VAUXHALL      90299503
DAEWOO      96144933

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 5PK0975 GOODYEAR w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.