Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » QBR5975 quinton

Pasek klinowy wielorowkowy QBR5975 QUINTON

QBR5975 Pasek klinowy wielorowkowy QUINTON
 

    Ocena:
numery handlowe:

5PK970, 5PK975, 5PK980

numer części:

QBR5975

producent:

QUINTON

Długość [mm]:975
Ilość żeber:5

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy QBR5975 QUINTON

numery OEM:
TOYOTA      9008091055
TOYOTA      9091602303
TOYOTA      9936500960
TOYOTA      9936500970
TOYOTA      9936510970
TOYOTA      9936520970
TOYOTA      9936550960
TOYOTA      9936550970
TOYOTA      9936580970
VAUXHALL      90299503
BMW      11281736988
DAEWOO      96144933
ALFA ROMEO      60808793
DAIHATSU      9004831005
DAIHATSU      9004831500
FIAT      46413020
FIAT      7706132
HONDA      31110PT0004
LANCIA      7706132
MAZDA      F80215907
MAZDA      F80215907A
MAZDA      F80215907X
OPEL      13 40 724
OPEL      90 299 503
PEUGEOT      575079

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy QBR5975 QUINTON w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.