Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 970 K 5 hutchinson

Pasek klinowy wielorowkowy 970 K 5 HUTCHINSON

970 K 5 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

970K5

numer części:

970 K 5

producent:

HUTCHINSON

Długość [mm] 970
Ilość żeber 5
nr EAN 3159750627245

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 970 K 5 HUTCHINSON

numery OEM:
ALFA ROMEO      60808793
ALFA ROMEO      71719407
ALFA ROMEO      76515588
ALFA ROMEO      7706132
AUDI      07L903137T
CITROËN      93501082
CITROËN      93502642
FIAT      71719407
FIAT      7651558
FIAT      7706132
FIAT      9153623080
LANCIA      71719407
LANCIA      7706132
OPEL      1340724
OPEL      90299503
PEUGEOT      5750-79
SUZUKI      90080-90155
TOYOTA      90080-90155
TOYOTA      90080-91050
TOYOTA      90080-91055
TOYOTA      90916-02303
TOYOTA      99365-00970
TOYOTA      99365-10970
TOYOTA      99365-20970
TOYOTA      99365-20980
TOYOTA      99365-50960
TOYOTA      99365-50970
TOYOTA      99365-60970
TOYOTA      99365-70980
TOYOTA      99365-80970
VAUXHALL      1340724
VAUXHALL      90299503
CHEVROLET      96144933
DAEWOO      96144933

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 970 K 5 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 970 K 5 HUTCHINSON:

2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-12-17
 5/5
Ok

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.