Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1060963 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1060963 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1060963 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK965

numer części:

J1060963

Ilość żeber 6
Długość [mm] 963
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416201166

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1060963 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
AUDI      06E 903 137 S
CITROËN      5750 QG
CITROËN      5750 QH
CITROËN      5750 XF
CITROËN      98 004 531 80
CITROËN      98 035 805 80
FIAT      1313020080
FIAT      71749428
FORD      1685812
FORD      1701514
FORD      AV6Q-6C301-AA
FORD      AV6Q-6C301-EA
MAZDA      PE01-15-909B
MAZDA      PE08-15-909B
MAZDA      PE08-15-909C
MAZDA      PE08-19-909C
MAZDA      PS2E-15-909
MAZDA      Y650-15-909
MAZDA      Y650-15-909A
MITSUBISHI      MD340589
OPEL      36 41 388
OPEL      9803580580
PEUGEOT      5750 QG
PEUGEOT      5750 QH
PEUGEOT      5750 XF
PEUGEOT      98 004 531 80
PEUGEOT      98 035 805 80
SEAT      06E 903 137 S
SKODA      06E 903 137 S
TOYOTA      90916-W2001
TOYOTA      90916-WX002
TOYOTA      99366-C0970
TOYOTA      SU001-A4939
VAUXHALL      36 41 388
VAUXHALL      9803580580
VOLVO      31330244
VOLKSWAGEN      06E 903 137S
LEXUS      90916-W2001
LEXUS      99366-C0970
LEXUS      SU001-A4939

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1060963 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.