Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Saab 95 Station Wagon 1.5 V4 (1965-1975) 65km » 963 K 6 hutchinson
wybrany samochód: 
Saab 95 Station Wagon 1.5 V4 (1965-1975) 65km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy 963 K 6 HUTCHINSON

963 K 6 Pasek klinowy wielorowkowy HUTCHINSON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

963K6

numer części:

963 K 6

producent:

HUTCHINSON

Status produktu: Normalny
Długość [mm]963
Ilość żeber6
nr EAN3159750628945

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 963 K 6 HUTCHINSON

numery OEM:
ALFA ROMEO      60571125
CITROËN      5750-QH
CITROËN      5750-XF
CITROËN      9803580580
FIAT      1313020080
FIAT      71749428
ISUZU      8943795970
ISUZU      8943801590
MAZDA      PE08-15-909B
MAZDA      PE08-15-909C
MITSUBISHI      MD340589
OPEL      3641388
PEUGEOT      5750-QG
PEUGEOT      5750-XF
PEUGEOT      9803580580
TOYOTA      90916-WX002
TOYOTA      96490-06280
TOYOTA      96529-45780
TOYOTA      SU001-A4939
VAUXHALL      3641388
VOLKSWAGEN      06E903137S

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 963 K 6 HUTCHINSON w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 963 K 6 HUTCHINSON:

2019-12-17
 5/5
Ok
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.