Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1061980 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1061980 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1061980 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK1980

numer części:

J1061980

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4029416200473

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1061980 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
ALFA ROMEO      60630741
ALFA ROMEO      60815414
ALFA ROMEO      71753673
CHRYSLER      53010311
CHRYSLER      K53010311
FIAT      60630741
FIAT      60815414
FIAT      71753673
FORD      1049578
FORD      98BB 6C301 AA
LANCIA      60630741
LANCIA      60815414
LANCIA      71753673
MAZDA      YF09-15-909
MERCEDES-BENZ      0079978092
MERCEDES-BENZ      008 997 73 92
MERCEDES-BENZ      A 008 997 73 92
MERCEDES-BENZ      A0079978092
OPEL      12605208
OPEL      1342417
SAAB      12605208
SAAB      4965687
SUBARU      23780-AA010
SUBARU      23780-AA140
VAUXHALL      12605208
VAUXHALL      13 42 417
VOLVO      4965687
CHEVROLET      12605208
CHEVROLET      13 42 417
JEEP      53010311

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1061980 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.