Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 10 92 8994 swag autoteile gmbh

Pasek klinowy wielorowkowy 10 92 8994 SWAG Autoteile GmbH

10 92 8994 Pasek klinowy wielorowkowy SWAG Autoteile GmbH
 

    Ocena:
numery handlowe:

6PK1972, 6PK1973, 6PK1974, 6PK1975, 6PK1976, 6PK1977, 6PK1978, 6PK1980

numer części:

10 92 8994

Długość [mm] 1975
Ciężar [kg] 0,201
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688558008

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 10 92 8994 SWAG Autoteile GmbH

numery OEM:
FORD      1 049 578
FORD      7 064 728
MAZDA      YF09-15-909
MERCEDES-BENZ      007 997 80 92
MERCEDES-BENZ      008 997 73 92
MERCEDES-BENZ      A007 997 80 92
MERCEDES-BENZ      A008 997 73 92
SAAB      49 65 687
FORD USA      94WF6C301E1A
FORD USA      98BB6C301AA

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 10 92 8994 SWAG Autoteile GmbH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.