Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1311010 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1311010 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1311010 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1311010
 

    Ocena:
numer części:

J1311010

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Wysokość [mm] 129
średnica zewnętrzna [mm] 93
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4 - 16UNF
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131000
nr EAN 4029416013882

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1311010 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: FORD MAVERICK; NISSAN 280ZX,ZXT, BLUEBIRD, DATSUN 140J, DATSUN 160J, LAUREL, NAVARA, PATROL GR IV, PATROL GR V, PATROL III/1, PICK UP, TERRANO II, TRADE 1.4-4.2D 01.73-
numery OEM:
FORD      1112652
FORD      1957597
FORD      1960830
FORD      YL4J-6714-CA
ISUZU      5-86102-409-0
NISSAN      15208-05D0A
NISSAN      15208-43G00
NISSAN      15208-43G0A
NISSAN      15208-65005
NISSAN      15208-65011
NISSAN      15208-65014
NISSAN      15208-G9900
NISSAN      15208-G9903
NISSAN      15208-U3401
NISSAN      15208-W1120
NISSAN      15208-W1123
NISSAN      15208-W1124
NISSAN      15208-W3400
NISSAN      15208-W3401
NISSAN      15208-W3403
NISSAN      A5206-43G0A01
NISSAN      A5208-43G00
NISSAN      A5208-43G0A
NISSAN      A5208-43G0A01
NISSAN      A5208-W3401
NISSAN      A5208-W3403
NISSAN      AY100-NS009
NISSAN      AY100-NS010

Zastosowanie Filtr oleju J1311010 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.