Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1311017 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1311017 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1311017 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1311017
 

    Ocena:
numer części:

J1311017

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 85
średnica zewnętrzna [mm] 65
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4 - 16UNF
Kolor szary
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131002
nr EAN 4029416013936

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1311017 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: INFINITI G20; NISSAN 100NX, CUBE, MICRA C+C III, MICRA II, MICRA III, NOTE, PRIMERA, SERENA, SKYLINE, SUNNY III, TERRANO II 1.0-3.3 01.90-
numery OEM:
NISSAN      15208-53J00
NISSAN      15208-53J01
NISSAN      15208-53J0A
NISSAN      15208-70J00
NISSAN      15208-70J00XX
NISSAN      15208-70J01
NISSAN      15208-70J0A
NISSAN      15208-BX00A
NISSAN      AY100-NS005

Zastosowanie Filtr oleju J1311017 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.