Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Opel VECTRA A (J89) 1.8 S (F19, M19) (1989.09-1990.10) 90km » PH5166 fram
wybrany samochód: 
Opel Vectra A (j89) 1.8 S (f19, M19) (1989.09-1990.10) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju PH5166 FRAM

PH5166 Filtr oleju FRAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH5166

producent:

FRAM

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm]65
Wymiar gwintu3/4"-16
Wysokość [mm]90
nr EAN5022650201762

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH5166 FRAM

numery OEM:
FORD      5027150
FORD      920X6714BA
IVECO      J1311017
NISSAN      1520853J00
NISSAN      1520853J01
NISSAN      1520853J0A
NISSAN      1520853J10
NISSAN      15208649501
NISSAN      1520870J00
NISSAN      1520870J01
NISSAN      1520870J0A
NISSAN      15208BX00A
NISSAN      15208H890C
NISSAN      A210046
NISSAN      A5208H890C
PEUGEOT      1109V5
AC      X166
AC      X4000E

Zastosowanie Filtr oleju PH5166 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH5166 FRAM:

Anatol, Wałbrzych
2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz
Michał, Sanok
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.