Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, PH4997 fram

Filtr oleju PH4997 FRAM

PH4997 Filtr oleju FRAM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

PH4997

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
średnica zewnętrzna [mm] 68
Wymiar gwintu 3/4"-16
Wysokość [mm] 65
nr EAN 5022650203063
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju PH4997 FRAM

numery OEM:
DAIHATSU      1560181402
DAIHATSU      1560182703
DAIHATSU      1560182706
DAIHATSU      1560187106000
DAIHATSU      1560187107
DAIHATSU      1560187107000
DAIHATSU      1560187204
DAIHATSU      1560187204000
DAIHATSU      1560187703
DAIHATSU      1560187703000
DAIHATSU      1560187704
DAIHATSU      1560197201
DAIHATSU      1560197201000
DAIHATSU      1560197202
DAIHATSU      1560197202000
DAIHATSU      1561081400
DAIHATSU      1561082701
DAIHATSU      1561082703
DAIHATSU      1651081400
DAIHATSU      1651081420
DAIHATSU      1651081802
DAIHATSU      1651082704
IVECO      J1312010
IVECO      J1316001
IVECO      J1316004
IVECO      J1318011
MITSUBISHI      1651081420
NISSAN      152084A00A
SUZUKI      1650181400
SUZUKI      1650187703
SUZUKI      1651060B11000
SUZUKI      1651081400
SUZUKI      1651081401
SUZUKI      1651081402
SUZUKI      1651081411
SUZUKI      1651081420
SUZUKI      1651081802
SUZUKI      1651082700
SUZUKI      1651082701
SUZUKI      1651082702
SUZUKI      1651082703
SUZUKI      1651087204
SUZUKI      1651087701
SUZUKI      1651087703
SUZUKI      16510M68K00
SUZUKI      16510M82703
SUZUKI      16510M82713
SUZUKI      99000990YJ005
TOYOTA      1650187704
PIAGGIO      438038

Zastosowanie Filtr oleju PH4997 FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju PH4997 FRAM:

2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.