Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1312010 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1312010 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1312010 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1312010
20.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numer części:

J1312010

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 75
średnica zewnętrzna [mm] 65
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4 - 16UNF
Kolor czarny
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131002
nr EAN 4029416014063

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1312010 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: CITROEN C1, C1 II; DAIHATSU CHARMANT; LEXUS ES, GS, NX II, RX, UX; MAZDA 2; NISSAN PIXO; PEUGEOT 107, 108; SUZUKI ACROSS, ALTO VII, SWACE; TOYOTA 1000 1.0-4.6 04.69-
numery OEM:
CITROËN      1109 AZ
CITROËN      1109 Y3
CITROËN      1109 Y4
CITROËN      1611540380
CITROËN      1613181380
CITROËN      1616399880
CITROËN      E149065
CITROËN      E149162
DAIHATSU      11501-01610
DAIHATSU      15600-87104
DAIHATSU      15600-87104-000
DAIHATSU      15601-13010
DAIHATSU      15601-13010-000
DAIHATSU      15601-13011
DAIHATSU      15601-87109
DAIHATSU      15601-87109-000
DAIHATSU      90080-91085
DAIHATSU      90915-03001
DAIHATSU      90915-10001
DAIHATSU      90915-10001-000
DAIHATSU      90915-10003
DAIHATSU      90915-10003-000
DAIHATSU      90915-YZZA3
FORD      5012645
FORD      A840-X6714-NA
FORD      EFL292
GMC      93156670
NISSAN      15208-4A00A
PEUGEOT      1109 AZ
PEUGEOT      1109 Y3
PEUGEOT      1109 Y4
PEUGEOT      1611540380
PEUGEOT      1613181380
PEUGEOT      1616399880
PEUGEOT      E149065
PEUGEOT      E149162
SUZUKI      08922-02003
SUZUKI      08922-02005
SUZUKI      16510M68K00
SUZUKI      16510M68K00-000
SUZUKI      16510M68K1-0000
SUZUKI      16510M68K10
TOYOTA      08922-02003
TOYOTA      08922-02005
TOYOTA      15600-01010
TOYOTA      15600-13011
TOYOTA      15600-13050
TOYOTA      15600-13051
TOYOTA      15600-13051-02
TOYOTA      15600-16020
TOYOTA      15600-16021
TOYOTA      15601-01010
TOYOTA      15601-13010
TOYOTA      15601-13011
TOYOTA      15601-13030
TOYOTA      15601-13051
TOYOTA      16510-83011
TOYOTA      90080-91045
TOYOTA      90080-91058
TOYOTA      90080-91085
TOYOTA      90915-03001
TOYOTA      90915-10001
TOYOTA      90915-10001-000
TOYOTA      90915-10003
TOYOTA      90915-10009
TOYOTA      90915-91058
TOYOTA      90915-CA003
TOYOTA      90915-TA001
TOYOTA      90915-YZZA2
TOYOTA      90915-YZZA3
TOYOTA      90915-YZZC3
TOYOTA      90915-YZZC5
TOYOTA      90915-YZZC7
TOYOTA      90915-YZZE1
TOYOTA      90915-YZZF2
TOYOTA      90915-YZZJ1
TOYOTA      AY100-TY013
LEXUS      08922-02005
LEXUS      15601-13010
LEXUS      90080-91045
LEXUS      90080-91058
LEXUS      90915-03001
LEXUS      90915-10001
LEXUS      90915-10003
LEXUS      90915-10009
LEXUS      90915-TA001
LEXUS      90915-YZZC7
LEXUS      90915-YZZE1
LEXUS      90915-YZZJ1
GEELY      1136000118
zamienniki:
0 986 AF1 132
brak
BOSCH
FX0056
brak
DELPHI
0 986 AF1 005
brak
BOSCH
0 986 452 350
brak
BOSCH
10-0144
brak
KAGER
10-0142
KAGER
F 026 407 013
brak
BOSCH
0 986 AF1 076
brak
BOSCH
50014443
brak
KOLBENSCHMIDT
F 00E 369 837
brak
BOSCH
LS834
brak
PURFLUX
J1312003
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J1312005
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
ADT32105
brak
BLUE PRINT
ADT32107
brak
BLUE PRINT
WL7131
brak
QUINTON
WL7145
brak
QUINTON
V70-0012
brak
VAICO

Zastosowanie Filtr oleju J1312010 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.