Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-02-210 ashika

Filtr oleju 10-02-210 ASHIKA

10-02-210 Filtr oleju ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-02-210

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 76,2
średnica zewnętrzna [mm] 65,5
Średnica zabudowy [mm] 62
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4 x 16
nr EAN 8033001187175

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-02-210 ASHIKA

numery OEM:
NISSAN      152084A00A
SUZUKI      16510M68K00
SUZUKI      16510M68K00000
SUZUKI      16510M68K10
SUZUKI      16510M68K10000
SUZUKI      16510M82703000
SUZUKI      16510M82713
TOYOTA      08922-02003
TOYOTA      08922-02005
TOYOTA      1560187104
TOYOTA      16131-81380
TOYOTA      90080-91045
TOYOTA      90080-91058
TOYOTA      9008091034
TOYOTA      9008091085
TOYOTA      90915-03001
TOYOTA      90915-10001
TOYOTA      90915-10003
TOYOTA      90915-TA001
TOYOTA      90915-YZZC7
TOYOTA      90915-YZZJ1
TOYOTA      90915CA003
TOYOTA      90915YZZC5

Zastosowanie Filtr oleju 10-02-210 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-02-210 ASHIKA:

Michał, Sochaczew
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Grójec
2024-09-24
 5/5
ok
Michał, Sochaczew
2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosława, Warszawa
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
jakub, Dutów
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
ZBIGNIEW, KRASNIK
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Ruda Śląska
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.