Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » QFL0087 quinton

Filtr oleju, TJ Filters QFL0087 QUINTON

 

    Ocena:
numer części:

QFL0087

producent:

QUINTON

Wysokość [mm]:71
Wymiar gwintu:UNF 3/4''-16
średnica zewnętrzna [mm]:65,5
Rodzaj zaworu:zawór ograniczający cisnienie
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z zaworem zwrotnym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, TJ Filters QFL0087 QUINTON

numery OEM:
DAIHATSU      1560187204000
DAIHATSU      1560187204
DAIHATSU      1560113010
DAIHATSU      1560187109
DAIHATSU      1560187104
DAIHATSU      1560113011
DAIHATSU      1150101610
FORD      5 012 645
FORD      5 010 292
FORD      6 204 992
FORD      5 025 092
PEUGEOT      1109.L8
TOYOTA      1651083011
TOYOTA      9008091034
TOYOTA      9008091045
TOYOTA      9091503001
TOYOTA      9008091058
TOYOTA      892202003
TOYOTA      892202005
TOYOTA      1560016020
TOYOTA      1560013011
TOYOTA      1560113051
TOYOTA      1560013051
TOYOTA      9091591058
TOYOTA      1560113010
TOYOTA      C012000013
TOYOTA      0892202003
TOYOTA      9091510001
TOYOTA      0892202005
TOYOTA      9091510003
TOYOTA      90915100001
TOYOTA      90915YZZC7
TOYOTA      1560113011
TOYOTA      90915YZZA3
VAUXHALL      93156670
VAUXHALL      9975227
VAUXHALL      94840078
AC      X161
AC      01FBO045
AC      X72
AC      X123

Zastosowanie Filtr oleju, TJ Filters QFL0087 QUINTON w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.