Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » B12005PR jc premium

Filtr oleju B12005PR JC PREMIUM

 

    Ocena:
numer części:

B12005PR

producent:

JC PREMIUM

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju B12005PR JC PREMIUM

numery OEM:
DAIHATSU      1150101610
DAIHATSU      1560113010
DAIHATSU      1560113011
DAIHATSU      1560187104
DAIHATSU      1560187109
DAIHATSU      1560187204
FORD      5010292
FORD      5012645
TOYOTA      0892202003
TOYOTA      0892202005
TOYOTA      1560013011
TOYOTA      1560013051
TOYOTA      1560113010
TOYOTA      1560113011
TOYOTA      1560113051
TOYOTA      1651083011
TOYOTA      9008091045
TOYOTA      9008091058
TOYOTA      9091503001
TOYOTA      9091510001
TOYOTA      9091510003
TOYOTA      9091591058
TOYOTA      90915YZZA3
TOYOTA      90915YZZC7
TOYOTA      90915YZZJ1
AC      01FBO045
AC      X123
AC      X161
AC      X4002E
AC      X72

Zastosowanie Filtr oleju B12005PR JC PREMIUM w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.