Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » QFL0184 quinton

Filtr oleju, TJ Filters QFL0184 QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QFL0184

producent:

QUINTON

Wysokość [mm]:99,5
Wymiar gwintu:UNF 3/4''-16
średnica zewnętrzna [mm]:82
Rodzaj zaworu:zawór ograniczający cisnienie
Rodzaj filtra:Filtr przykręcany
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z zaworem zwrotnym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, TJ Filters QFL0184 QUINTON

numery OEM:
DAIHATSU      1560187104
FORD      5 010 292
FORD      5 012 645
FORD      F0NN6714BA
FORD      SBA140516180
NISSAN      31725L1000
PEUGEOT      1109.H8
SUZUKI      1651060B10
SUZUKI      1651073002
SUZUKI      1651083000
SUZUKI      1651083001
SUZUKI      1651083010
SUZUKI      1651083011
SUZUKI      1651083012
SUZUKI      1651085FA0
SUZUKI      651061A01
SUZUKI      651073002
SUZUKI      651083012
TOYOTA      1150100530
TOYOTA      12000010
TOYOTA      1500013051
TOYOTA      1560101010
TOYOTA      1560113010
TOYOTA      1560113010000
TOYOTA      1560113011
AC      X123
AC      X18

Zastosowanie Filtr oleju, TJ Filters QFL0184 QUINTON w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.