Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1318000 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1318000 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1318000 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
herth+buss jakoparts J1318000
 

    Ocena:
numer części:

J1318000

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 100
średnica zewnętrzna [mm] 80
Gwint wewnętrzny [mm] 3/4 - 16UNF
Kolor czarny
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131002
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131000
nr EAN 4029416014506

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1318000 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: ISUZU D-MAX I; SUZUKI GRAND VITARA I, GRAND VITARA II, SAMURAI, SJ410, SJ413, VITARA, XL-7; TOYOTA TUNDRA 1.0-4.7 09.81-06.12
numery OEM:
GMC      97309927
ISUZU      8-97309-927-0
ISUZU      97309927
SUZUKI      16510-60B00
SUZUKI      16510-83000
SUZUKI      16510-83000-000
SUZUKI      16510-83001
SUZUKI      16510-83001-000
SUZUKI      16510-83011
SUZUKI      16510-83011-000
SUZUKI      16510-83012
SUZUKI      16510-83012-000
SUZUKI      16510-85FA0
SUZUKI      16510-85FA0-000
SUZUKI      16510-85FA1
SUZUKI      16510-85FR0-000
SUZUKI      16510-85FU0
SUZUKI      16510-85FU0-000
SUZUKI      99000-990YH-001
SUZUKI      AY100-SU002

Zastosowanie Filtr oleju J1318000 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.