Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » CH9657CECO fram

Filtr oleju CH9657CECO FRAM

CH9657CECO Filtr oleju FRAM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

CH9657CECO

producent:

FRAM

Rodzaj filtra Wkład filtra
średnica zewnętrzna [mm] 66
Średnica wewnętrzna [mm] 27
Wysokość [mm] 106
nr EAN 5022650285380

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju CH9657CECO FRAM

numery OEM:
BMW      11427805978
FIAT      9467565780
FORD      1147685
FORD      1254385
FORD      1359941
FORD      1530536
FORD      2S6Q6714A9B
FORD      2S6Q6714AA
FORD      2S6Q6714AB
IVECO      J1313033
MAZDA      Y40114302
MAZDA      Y401143029A
MAZDA      Y40114302A
MITSUBISHI      MN982521
PEUGEOT      1103N9
PEUGEOT      1103P0
PEUGEOT      1103S7
PEUGEOT      1109AY
PEUGEOT      1109S5
PEUGEOT      1109T3
PEUGEOT      1109Y1
PEUGEOT      1109Y2
PEUGEOT      1109Z5
PEUGEOT      1109Z6
PEUGEOT      9656905380
PEUGEOT      9810336080
PEUGEOT      E149233
SUZUKI      1651073J00
SUZUKI      1651073J01
SUZUKI      1651073J02
TOYOTA      SU00100741
TOYOTA      SU00100804
TOYOTA      SU00100871
VOLVO      30735878
AC      AC6034E

Zastosowanie Filtr oleju CH9657CECO FRAM w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju CH9657CECO FRAM:

2020-01-21
 5/5
Jeszcze nigdy się nie zawiodłem na producencie fram , także teraz
2021-09-18
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.