Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1314013 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1314013 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1314013 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
23.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

J1314013

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 85
średnica zewnętrzna [mm] 65
Gwint wewnętrzny [mm] M20 x 1,5
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131002
nr EAN 4029416139544

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1314013 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: ACURA RSX, TL; HONDA ACCORD VII, ACCORD VIII, CAPA, CIVIC IX, CIVIC VII, CIVIC VIII, CIVIC X, CIVIC XI, CR-V II, CR-V III, CR-V IV, CR-V V, CR-Z, FR-V, HR-V 1.0-3.7 04.87-
numery OEM:
HONDA      15400-P0H-004
HONDA      15400-P0H-305
HONDA      15400-PLC-003
HONDA      15400-PLC-004
HONDA      15400-PLM-A01
HONDA      15400-PLM-A02
HONDA      15400-R5G-H01
HONDA      15400-RAF-T01
HONDA      15400-RTA-003
HONDA      15400-RTA-004

Zastosowanie Filtr oleju J1314013 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.