Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1319007 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1319007 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1319007 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J1319007

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 80
średnica zewnętrzna [mm] 102
Gwint wewnętrzny [mm] 5/8 - UNF
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131000
nr EAN 4029416014599

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1319007 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: ISUZU MIDI; SEAT 850 0.9/2.0D/2.2D 01.66-08.92
numery OEM:
FIAT      1200698
FIAT      4026075
FIAT      4062075
FIAT      4077629
FIAT      4083490
FIAT      4107775
FIAT      4116364
FIAT      4200698
FIAT      72166000
FIAT      74512207
FIAT      8812739
FORD      1498030
FORD      A700-X6714-UA
ISUZU      11322400890
ISUZU      290654930
ISUZU      2906549300
ISUZU      4317341
ISUZU      4318231
ISUZU      8-94169-779-0
ISUZU      8-94169-779-1
ISUZU      8-94169-779-2
ISUZU      8-94316-228-0
ISUZU      8-94316-228-1
ISUZU      8-94360-419-0
ISUZU      8-94360-419-1
ISUZU      94169779
ISUZU      94316228
ISUZU      943604191

Zastosowanie Filtr oleju J1319007 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.