Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-09-900 ashika

Filtr oleju 10-09-900 ASHIKA

10-09-900 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-09-900
Filtr oleju 10-09-900

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-09-900

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 127
średnica zewnętrzna [mm] 101
Średnica zabudowy [mm] 98
Gwint wewnętrzny [mm] M20 x 1,5
nr EAN 8033001188233

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-09-900 ASHIKA

numery OEM:
ISUZU      13211-018-0
ISUZU      4303049
ISUZU      4316138
ISUZU      4317341
ISUZU      4318015
ISUZU      5-13211-018-0
ISUZU      5132110181
ISUZU      8-9402-8863
ISUZU      8-94167-399-0
ISUZU      8-94235-769-0
ISUZU      8-94325-769-0
ISUZU      8-94428-931-0
ISUZU      8942088630
ISUZU      8944289311
ISUZU      94028863
ISUZU      ME014833
ISUZU      ME014835
MITSUBISHI      ME004099
MITSUBISHI      ME014833
OPEL      04303362
OPEL      4303362
VAUXHALL      94028863
VAUXHALL      94428931
SSANGYONG      15310-01000

Zastosowanie Filtr oleju 10-09-900 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-09-900 ASHIKA:

Michał, Sochaczew
2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
jakub, Dutów
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Sochaczew
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosława, Warszawa
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Ruda Śląska
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Grójec
2024-09-24
 5/5
ok
ZBIGNIEW, KRASNIK
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.