Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » J1319000 herth+buss jakoparts

Filtr oleju J1319000 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1319000 Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J1319000

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość [mm] 124
średnica zewnętrzna [mm] 102
Gwint wewnętrzny [mm] M20 x 1,5
Kolor srebrny
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131003
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9131000
nr EAN 4029416014520

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju J1319000 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Filtr oleju pasuje do: ISUZU CAMPO, ELF, TROOPER I; MITSUBISHI CANTER (FE5, FE6) VI 2.2D-3.3D 01.83-
numery OEM:
ISUZU      4303049
ISUZU      4303362
ISUZU      4316176
ISUZU      4317365
ISUZU      4318228
ISUZU      5-13211-018-0
ISUZU      5-13211-018-1
ISUZU      8-94167-399-0
ISUZU      8-94325-769-0
ISUZU      8-94428-931-0
ISUZU      8-94428-931-1
ISUZU      94028863
ISUZU      94167399
ISUZU      94325769
ISUZU      94428931
MITSUBISHI      AY100-MT025
MITSUBISHI      ME014833
zamienniki:
10-0097
brak
KAGER
J1315011
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
J1319011
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
WL7307
brak
QUINTON
161013150290
brak
MAGNETI MARELLI
F222/606
brak
CHAMPION
QFL0135
brak
QUINTON

Zastosowanie Filtr oleju J1319000 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.