Tryb pracy | mechaniczne |
Liczba skrzydeł | 11 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
nr EAN | 4029416020071 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna J1510900 HERTH+BUSS JAKOPARTS
OPEL | 09119716 | |
OPEL | 09192793 | |
OPEL | 09199595 | |
OPEL | 13 34 010 | |
OPEL | 13 34 025 | |
OPEL | 13 34 065 | |
OPEL | 1334078 | |
OPEL | 90 13 079 | |
OPEL | 90144227 | |
OPEL | 90325660 | |
OPEL | 90349239 | |
OPEL | 90543879 | |
OPEL | 9119716 | |
OPEL | 9192793 | |
OPEL | 93182042 | |
OPEL | 96350799 | |
OPEL | 96351969 | |
OPEL | 96872704 | |
OPEL | R1160012 | |
VAUXHALL | 09119716 | |
VAUXHALL | 09192793 | |
VAUXHALL | 09199595 | |
VAUXHALL | 13 34 010 | |
VAUXHALL | 13 34 025 | |
VAUXHALL | 13 34 065 | |
VAUXHALL | 1334078 | |
VAUXHALL | 90 13 079 | |
VAUXHALL | 90144227 | |
VAUXHALL | 90325660 | |
VAUXHALL | 90349239 | |
VAUXHALL | 90543879 | |
VAUXHALL | 9119716 | |
VAUXHALL | 9192793 | |
VAUXHALL | 93182042 | |
VAUXHALL | 96350799 | |
VAUXHALL | 96351969 | |
VAUXHALL | 96872704 | |
VAUXHALL | R1160012 | |
CHEVROLET | 90325660 | |
CHEVROLET | 90325660-A | |
CHEVROLET | 9199595 | |
CHEVROLET | 96350799 | |
CHEVROLET | 96351969 | |
CHEVROLET | 96352648 | |
CHEVROLET | 96352651 | |
CHEVROLET | 96872704 |
Zastosowanie Pompa wodna J1510900 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.