Tryb pracy | mechaniczne |
Liczba skrzydeł | 6 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
nr EAN | 4029416166427 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna J1511077 HERTH+BUSS JAKOPARTS
FORD | 1953221 | |
FORD | 1957220 | |
FORD | 1957451 | |
FORD | 1957584 | |
FORD | 1957939 | |
FORD | 1960039 | |
FORD | 1962496 | |
FORD | 1962610 | |
FORD | 1962775 | |
NISSAN | 21010-7F400 | |
NISSAN | 21010-7F401 | |
NISSAN | 21010-7F40A | |
NISSAN | 21010-G2401 | |
NISSAN | 21010-G2405 |
Zastosowanie Pompa wodna J1511077 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.