Tryb pracy | mechaniczne |
Liczba skrzydeł | 7 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
nr EAN | 4029416022372 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna J1518003 HERTH+BUSS JAKOPARTS
SUZUKI | 17400-82811 | |
SUZUKI | 17400-82811-000 | |
SUZUKI | 17400-82812 | |
SUZUKI | 17400-83000 | |
SUZUKI | 17400-83000-000 | |
SUZUKI | 17400-83001 | |
SUZUKI | 17400-83001-000 | |
SUZUKI | 17400-83810 | |
SUZUKI | 17400-83810-000 | |
SUZUKI | 17400-83811 | |
SUZUKI | 17400-83811-000 | |
SUZUKI | 17400-83812 | |
SUZUKI | 17400-83812-000 | |
SUZUKI | 17400-83813-000 | |
SUZUKI | 17400-83814 | |
SUZUKI | 17400-83814-000 |
Zastosowanie Pompa wodna J1518003 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.