Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » J4821088 herth+buss jakoparts

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4821088 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J4821088 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J4821088

Wymiar stożka [mm] 14,7
Zbieżność stożka 1/6
Rozmiar gwintu 1 M14x1,50
Rozmiar gwintu 2 M14x1,50
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Rodzaj gwintu z gwintem wewnętrznym
nr EAN 4029416160302

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4821088 HERTH+BUSS JAKOPARTS

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: INFINITI Q45 III, QX4; NISSAN NAVARA, NP300, PATHFINDER II, PICK UP, X-TRAIL I 2.0-4.5 09.95-
numery OEM:
NISSAN      48520-0P725
NISSAN      48520-0P726
NISSAN      48520-0W025
NISSAN      48520-3S525
NISSAN      48520-4P025
NISSAN      48520-OP725
NISSAN      D8520-0P725
NISSAN      D8520-0W025
NISSAN      D8520-VK90A

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego J4821088 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.