Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel VECTRA C Kombi (Z02) 3.0 V6 CDTI (F35) (2005.08-2008.08) 184km » L14128 monroe
wybrany samochód: 
Opel Vectra C Kombi (z02) 3.0 V6 Cdti (f35) (2005.08-2008.08) 184km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L14128 MONROE

L14128 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L14128

producent:

MONROE

Status produktu: Normalny
Ciężar [kg]0,500
Wymagana ilość2
Gwint wewnętrzny [mm]14x1,5
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm]14,5
Szerokość opakowania [cm]9,5
Wysokość opakowania [cm]5
nr EAN5412096372483
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L14128 MONROE

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: NISSAN NAVARA, NP300, PATHFINDER II, PICK UP, X-TRAIL I 2.0-3.5 09.95-
numery OEM:
NISSAN      48520-0P725
NISSAN      48520-0P726
NISSAN      48520-0W025
NISSAN      48520-3S525
NISSAN      485204P025
NISSAN      48520OP725
NISSAN      D85200P725
NISSAN      D85200W025
NISSAN      D8520VK90A

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L14128 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L14128 MONROE:

ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl
ADAM, JASŁO
2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.