Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Fiat FIORINO nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (225_) 1.3 JTD Multijet (225BXB1A, 225BXB11) (2007.11-???) 75km » L16142 monroe
wybrany samochód: 
Fiat Fiorino Nadwozie Wielkoprzestrzenne (mpv) (225_) 1.3 Jtd Multijet (225bxb1a, 225bxb11) (2007.11-???) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L16142 MONROE

L16142 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego MONROE
monroe L16142
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L16142
L16142
monroe L16142 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L16142 monroe
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L16142 monroe
37.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 4 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

L16142

producent:

MONROE

Status produktu: Normalny
Ciężar [kg]0,300
Gwint wewnętrzny [mm]14x2
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm]14,5
Szerokość opakowania [cm]9,5
Wysokość opakowania [cm]5
nr EAN5412096243028

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L16142 MONROE

Końcówka drążka kierowniczego L pasuje do: FORD FOCUS I, FOCUS I/KOMBI 1.4-2.0 08.98-06.07
numery OEM:
FORD      1074306
FORD      1107015
FORD      98AG329-0AA
FORD      98AX327-0BA

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L16142 MONROE w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego L16142 MONROE:

2020-03-27
 5/5
Mechanik mówił żeby kupić L16141 monroe i tak zrobiłem
2020-03-27
 5/5
Szukałem w internecie długo L16142 i w lepszej cenie nie znalazłem niż e-autoparts.pl

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.