Części do samochodów e-autoparts.pl
22 100 15 90
22 100 15 90
Konsultanci 9:00 - 16:00
Magazyn 9:00 - 16:00
ikona koszyka
Koszyk
jest pusty
Sklep » części samochodowe » filtry » filtr oleju » COF100103S

Filtr oleju COF100103S CHAMPION

COF100103S Filtr oleju CHAMPION
cena z vat
17.00 zł
Kup
    Ocena:
5/5 (4 oceny)

numery handlowe:

COF100103S

numer części:

COF100103S

producent:

CHAMPION

Wysokość [mm]96
Wymiar gwintuM 22 x 1.5
średnica zewnętrzna [mm]93
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]1
Średnica pierścienia uszczelniającego od [mm]79
Średnica pierścienia uszczelniającego do [mm]88
nr EAN4044197762927
Status produktu: Normal

Sprawdź zastosowanie wybranej części

Filtr oleju COF100103S CHAMPION

Przeczytaj 4 opinie o produkcie
2020-02-14
 5/5
Zakup COF100138S champion polecony przez mojego serwisanta
2020-03-27
 5/5
Polecam zakupy szybka dostawa możliwości płatności online. COF100103S dobra jakość i cena
2020-09-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Aktualnie oglądany:  Filtr oleju, COF100103S • CHAMPION • sklep e-autoparts.pl. Część znajduje się w kategorii

filtr oleju

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.