Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » Filtr oleju, F208/606 champion

Filtr oleju F208/606 CHAMPION

F208/606 Filtr oleju CHAMPION
 

    Ocena:
5/5 (15 ocen)
numery handlowe:

F208

numer części:

F208/606

producent:

CHAMPION

Wysokość [mm] 100
Wymiar gwintu M20x1.5
Średnica wewnętrzna [mm] 61
średnica zewnętrzna [mm] 76
Rodzaj połączenia Pudełko
Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Długość opakowania [cm] 8,2
Szerokość opakowania [cm] 8,4
Wysokość opakowania [cm] 10,8
nr EAN 5010874206083
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez COF100208S

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju F208/606 CHAMPION

numery OEM:
HONDA      15400-PH1-003
HONDA      15400-PH1-004
HONDA      15400-PH1-F03

Zastosowanie Filtr oleju F208/606 CHAMPION w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju F208/606 CHAMPION:

2021-10-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-08-16
 5/5
Kolejny i wszystko ok
2020-02-14
 5/5
Zakup COF100138S champion polecony przez mojego serwisanta
2021-12-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-03-27
 5/5
Polecam zakupy szybka dostawa możliwości płatności online. COF100103S dobra jakość i cena
2021-05-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-12-05
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-09-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-09-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.